Mangold Insight släpper analys av Northern CapSek Ventures AB

Northern CapSek Ventures AB (”CapSek” eller “Bolaget”) meddelar att Mangold Insight släpper analys av Bolaget.

För att läsa Mangolds PM: https://mfn.se/cis/a/mangold-insight/northern-capsek-ventures-fullfoljer-expansion-i-norr-mangold-insight-analys-f2910b5d

För att läsa analys: https://mb.cision.com/Main/20835/3939776/2642269.pdf

För mer information, kontakta:
Henrik Jerner, VD Northern CapSek Ventures AB, telefon +46 761 08 65 44

Om Northern CapSek Ventures AB
Northern CapSek Ventures är ett annorlunda riskkapitalbolag, som hittar och investerar i spännande techbolag utanför storstadsregionerna. Bolaget, som är noterat på NGM Nordic SME, är en aktiv ägare och bistår med nätverk, rådgivning, partnerskap och affärsutveckling. Investeringar görs när affärsmodellen är bevisad och målbolaget tar in expansionskapital i en så kallad A-runda. Drivkrafter för investeringarna är digitaliseringen av samhället, exempelvis Software as a Service (”SaaS”), Internet of Things (”IoT”), Computer Gaming (datorspel) eller AI/Machine Learning (”AI/ML”). CapSek investerar i både onoterade och noterade företag. Bolaget har kontor i Göteborg och Piteå. CapSek öppnade kontoret i Piteå i januari 2023 för att hjälpa små och medelstora techbolag som verkar i Sveriges norra tillväxtkluster. Bolagets hemsida är https://capsek.se

Mangold Insight släpper analys av Northern CapSek Ventures AB