Cardeon AB (publ) utser Mangold Fondkommission AB till likviditetsgarant för bolagets aktie

Cardeon AB (publ) har utsett Mangold Fondkommission AB till likviditetsgarant för bolagets aktie. Syftet med likviditetsgarantin är att förbättra likviditeten i aktien och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs. Uppdraget påbörjas 2024-02-01.

Mangold kommer i sitt uppdrag som likviditetsgarant att säkerställa möjligheten att handla i bolagets aktie varje dag genom att kontinuerligt ställa handelsposter på vardera köp- och säljsida i orderboken. En likviditetsgaranti är ämnad att skapa en mer korrekt prisbild i ett bolags aktie, av vilket följer en mer korrekt värdering av bolaget och ger möjlighet till en förbättrad handelsvolymen i aktien.

Masoud Khayyami, VD Cardeon AB, E-mail:ir@cardeon.se
Amudova AB är Cardeons Mentor. Tel: 08-546 017 58 E-mail: info@amudova.se

Om oss
Cardeon är ett svenskt investmentbolag grundat 2006 som, sedan fusionen den 24 november 2022, investerar i innovativa företag och startups inom medicinteknik och lifescience. Bolagets affärsidé är att genom investeringar bistå i utvecklingen av en idé sprungen ur ett forskningsresultat till kommersiell produkt. Målbolagen ska bedömas ha potential att förändra den globala marknaden. Cardeon investerar i både noterade och onoterade företag.